Account deactivated-section 3 of Amazon’s Business Solutions Agreement
Hello everyone,
I am currently experiencing difficulties with my European Amazon account and would greatly appreciate your assistance and insights. Here is a brief overview of my situation:
I started as a seller on Amazon in the USA and Canada back in October of last year. While exploring my options and considering expanding my business to Europe, I decided to open a new marketplace account. However, I eventually changed my mind about selling in Europe and did not pursue it any further.
To my surprise, I discovered yesterday that my USA seller account was deactivated due to a violation of section 3 of Amazon’s Business Solutions Agreement. As I looked into this issue, I realized that my European account had also been deactivated, which was completely unexpected.(They need identity verification to reactive my EU seller account)
Despite submitting all the necessary documents and fulfilling the requirements, my account remains deactivated. I have provided my business license, bank statements, credit card statements, company insurance, electricity bill, and water bill.
I was initially advised to contact UK support, but unfortunately, I couldn’t reach them as the call option was unavailable. Following their guidance, I opened a case, only to be told that the email address I used was not the correct channel for an appeal.
I am now seeking help and guidance from fellow sellers on this forum. If anyone has faced a similar situation or has any insights on how to resolve this issue and reactivate my account, I would greatly appreciate your assistance.
Thank you in advance for your time and assistance.
Here is the response from amazon(anyone know how I can change it to English?)
Bonjour Ken Huang/Auto Care Esstial,
Nous vous remercions d’avoir envoyé votre contestation. Nous avons bien reçu votre demande, mais ne disposons pas d’informations suffisantes pour réactiver votre compte pour le moment.
Pourquoi est-ce arrivé ?
Nous n’avons pas pu effectuer l’examen, car vous n’avez pas fourni les documents requis pour la procédure d’appel.
Comment réactiver mon compte ?
Pour réactiver votre compte, assurez-vous qu’une carte de crédit en cours de validité est enregistrée et soumettez l’un des documents suivants :
– Une licence commerciale, le cas échéant
– Une facture datée de gaz de ville, de gaz naturel, d’électricité, d’eau courante, de téléphone mobile, de téléphone fixe ou d’Internet
Le document doit répondre aux critères suivants :
– Il doit contenir les informations suivantes : votre nom et votre adresse, le nom du fournisseur de services et d’autres informations supplémentaires telles que la date d’émission et la date d’échéance, l’adresse du fournisseur de services, le logo du fournisseur de services et les informations d’utilisation, le cas échéant.
– Votre nom et votre adresse doivent être visibles et correspondre au nom et à l’adresse que vous avez saisis dans Seller Central.
– Il doit avoir été émis au cours des 90 derniers jours.
– La page doit être complètement visible, y compris les coins.
– Il doit être de bonne qualité, clair et lisible. Les informations requises doivent être visibles et nettes.
– Il doit être authentique et non modifié.
– Il ne doit pas être protégé par un mot de passe. Vous pouvez charger à nouveau le même document sans protection par mot de passe ou charger une photo du document. Pour des raisons de sécurité, ne répondez pas à cet e-mail en indiquant le mot de passe.
– Il ne doit pas s’agir d’une capture d’écran.
– Il doit être rédigé dans l’une des langues prises en charge. Les langues prises en charge sont les suivantes : allemand, anglais, arabe, chinois simplifié, coréen, espagnol, français, hindi, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, suédois, tamil, thaïlandais, turc et vietnamien. Si les documents ne sont pas dans l’une de ces langues, vous devez soumettre une traduction notariée dans l’une de ces langues accompagnée du document d’origine.
– Les fichiers doivent être au format .pdf, .jpg, .png ou .gif.
Comment puis-je soumettre les documents demandés ?
Pour soumettre les documents demandés, sur la bannière en haut de la page « État du compte » dans Seller Central, cliquez sur « Soumettre de nouvelles informations », puis fournissez les informations demandées :
https://sellercentral.amazon.com.be/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
Nous sommes là pour vous aider
Pour en savoir plus sur nos exigences, consultez le « Contrat Amazon Services Europe Business Solutions » :
https://sellercentral.amazon.com.be/gp/help/201190440
Si vous avez des questions sur nos politiques ou sur les informations requises, vous pouvez nous contacter :
https://sellercentral.amazon.com.be/cu/contact-us
Que se passe-t-il si je n’envoie pas les informations demandées ?
Si nous ne recevons pas les informations requises dans un délai de 90 jours suivant la notification initiale, votre compte sera définitivement désactivé.
Votre compte a-t-il été désactivé par erreur ?
Si vous pensez qu’une erreur s’est produite, accédez à la bannière en haut de la page « État du compte » dans Seller Central, cliquez sur « Réactiver votre compte » et soumettez une explication :
https://sellercentral.amazon.com.be/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
Votre explication doit inclure les informations suivantes :
– Comment votre compte n’a pas enfreint la section 3 du Contrat Amazon Services Europe Business Solutions
– Une preuve démontrant que votre compte est conforme à la section 3 du Contrat Amazon Services Europe Business Solutions
Pour consulter les performances de votre compte, sélectionnez « État du compte » sur l’écran d’accueil de l’app Amazon Vendeur sur votre appareil iOS ou Android, ou accédez à la page « État du compte » de Seller Central :
https://sellercentral.amazon.com.be/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
La page « État du compte » compare les performances de votre compte aux statistiques vendeur et aux politiques à respecter pour vendre sur Amazon.
– Téléchargez l’application Amazon Vendeur pour iOS :
– Téléchargez l’application Amazon Vendeur pour Android :
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amazon.sellermobile.android&hl=fr_BE
Cordialement,
L’équipe Performance Vendeur
Amazon.com.be
Account deactivated-section 3 of Amazon’s Business Solutions Agreement
Hello everyone,
I am currently experiencing difficulties with my European Amazon account and would greatly appreciate your assistance and insights. Here is a brief overview of my situation:
I started as a seller on Amazon in the USA and Canada back in October of last year. While exploring my options and considering expanding my business to Europe, I decided to open a new marketplace account. However, I eventually changed my mind about selling in Europe and did not pursue it any further.
To my surprise, I discovered yesterday that my USA seller account was deactivated due to a violation of section 3 of Amazon’s Business Solutions Agreement. As I looked into this issue, I realized that my European account had also been deactivated, which was completely unexpected.(They need identity verification to reactive my EU seller account)
Despite submitting all the necessary documents and fulfilling the requirements, my account remains deactivated. I have provided my business license, bank statements, credit card statements, company insurance, electricity bill, and water bill.
I was initially advised to contact UK support, but unfortunately, I couldn’t reach them as the call option was unavailable. Following their guidance, I opened a case, only to be told that the email address I used was not the correct channel for an appeal.
I am now seeking help and guidance from fellow sellers on this forum. If anyone has faced a similar situation or has any insights on how to resolve this issue and reactivate my account, I would greatly appreciate your assistance.
Thank you in advance for your time and assistance.
Here is the response from amazon(anyone know how I can change it to English?)
Bonjour Ken Huang/Auto Care Esstial,
Nous vous remercions d’avoir envoyé votre contestation. Nous avons bien reçu votre demande, mais ne disposons pas d’informations suffisantes pour réactiver votre compte pour le moment.
Pourquoi est-ce arrivé ?
Nous n’avons pas pu effectuer l’examen, car vous n’avez pas fourni les documents requis pour la procédure d’appel.
Comment réactiver mon compte ?
Pour réactiver votre compte, assurez-vous qu’une carte de crédit en cours de validité est enregistrée et soumettez l’un des documents suivants :
– Une licence commerciale, le cas échéant
– Une facture datée de gaz de ville, de gaz naturel, d’électricité, d’eau courante, de téléphone mobile, de téléphone fixe ou d’Internet
Le document doit répondre aux critères suivants :
– Il doit contenir les informations suivantes : votre nom et votre adresse, le nom du fournisseur de services et d’autres informations supplémentaires telles que la date d’émission et la date d’échéance, l’adresse du fournisseur de services, le logo du fournisseur de services et les informations d’utilisation, le cas échéant.
– Votre nom et votre adresse doivent être visibles et correspondre au nom et à l’adresse que vous avez saisis dans Seller Central.
– Il doit avoir été émis au cours des 90 derniers jours.
– La page doit être complètement visible, y compris les coins.
– Il doit être de bonne qualité, clair et lisible. Les informations requises doivent être visibles et nettes.
– Il doit être authentique et non modifié.
– Il ne doit pas être protégé par un mot de passe. Vous pouvez charger à nouveau le même document sans protection par mot de passe ou charger une photo du document. Pour des raisons de sécurité, ne répondez pas à cet e-mail en indiquant le mot de passe.
– Il ne doit pas s’agir d’une capture d’écran.
– Il doit être rédigé dans l’une des langues prises en charge. Les langues prises en charge sont les suivantes : allemand, anglais, arabe, chinois simplifié, coréen, espagnol, français, hindi, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, suédois, tamil, thaïlandais, turc et vietnamien. Si les documents ne sont pas dans l’une de ces langues, vous devez soumettre une traduction notariée dans l’une de ces langues accompagnée du document d’origine.
– Les fichiers doivent être au format .pdf, .jpg, .png ou .gif.
Comment puis-je soumettre les documents demandés ?
Pour soumettre les documents demandés, sur la bannière en haut de la page « État du compte » dans Seller Central, cliquez sur « Soumettre de nouvelles informations », puis fournissez les informations demandées :
https://sellercentral.amazon.com.be/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
Nous sommes là pour vous aider
Pour en savoir plus sur nos exigences, consultez le « Contrat Amazon Services Europe Business Solutions » :
https://sellercentral.amazon.com.be/gp/help/201190440
Si vous avez des questions sur nos politiques ou sur les informations requises, vous pouvez nous contacter :
https://sellercentral.amazon.com.be/cu/contact-us
Que se passe-t-il si je n’envoie pas les informations demandées ?
Si nous ne recevons pas les informations requises dans un délai de 90 jours suivant la notification initiale, votre compte sera définitivement désactivé.
Votre compte a-t-il été désactivé par erreur ?
Si vous pensez qu’une erreur s’est produite, accédez à la bannière en haut de la page « État du compte » dans Seller Central, cliquez sur « Réactiver votre compte » et soumettez une explication :
https://sellercentral.amazon.com.be/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
Votre explication doit inclure les informations suivantes :
– Comment votre compte n’a pas enfreint la section 3 du Contrat Amazon Services Europe Business Solutions
– Une preuve démontrant que votre compte est conforme à la section 3 du Contrat Amazon Services Europe Business Solutions
Pour consulter les performances de votre compte, sélectionnez « État du compte » sur l’écran d’accueil de l’app Amazon Vendeur sur votre appareil iOS ou Android, ou accédez à la page « État du compte » de Seller Central :
https://sellercentral.amazon.com.be/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
La page « État du compte » compare les performances de votre compte aux statistiques vendeur et aux politiques à respecter pour vendre sur Amazon.
– Téléchargez l’application Amazon Vendeur pour iOS :
– Téléchargez l’application Amazon Vendeur pour Android :
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amazon.sellermobile.android&hl=fr_BE
Cordialement,
L’équipe Performance Vendeur
Amazon.com.be
15 replies
Seller_7VbclcPFFRTnc
Post the notification from the UK account deactivation
Have you added a credit card and was the utility bill in your residential address ?
Seller_7VbclcPFFRTnc
Google translate it and post it here
Seller_j26lryrUH3M55
Help and tell me how to be in this situation
The account was deactivated on the day of registration. Despite submitting all the necessary documents and fulfilling the requirements, my account remains deactivated. The same emails always come back. Letter text below
Hello,
Thank you for submitting your appeal. We have received your submission but do not have enough information to reactivate your account at this time.
Why did this happen?
We could not verify the documents that you provided because the translation that you provided is not a notarized translation. We accept only translations accompanied by a notarized signature that verifies the identity of the translator.
The languages that we support are Arabic, simplified Chinese, Dutch, English, French, German, Hindi, Italian, Japanese, Korean, Polish, Portuguese, Spanish, Swedish, Tamil, Thai, Turkish, and Vietnamese.
How do I reactivate my account?
To reactivate your account, please confirm that there is a valid credit card on file and submit one of the following documents:
– A business license if applicable
– A utility bill dated for piped gas, natural gas, electricity, piped water, mobile phone, fixed-line phone, or internet service
The document must meet the following requirements:
– It must contain the following information: your name and address, the service provider’s name and additional information such as the date of issue and due date, service provider’s address, service provider’s logo, and usage details if applicable.
– Your name and address must be visible and match the name and address that you entered in Seller Central.
– It must have been issued in the last 90 days.
– It must be a full page and unobstructed, including the document corners.
– It must have a high definition and be clear and readable. The required information must be visible and in focus.
– It must be authentic and unaltered.
– It must not be protected with a password. You can reupload the same document without the password protection or upload a photo of the document. For security reasons, do not reply to this email with the password.
– It must not be a screenshot.
– It must be in one of the languages that we support. If the original copy is not in Arabic, simplified Chinese, Dutch, English, French, German, Hindi, Italian, Japanese, Korean, Polish, Portuguese, Spanish, Swedish, Tamil, Thai, Turkish, and Vietnamese, you must submit it in combination with a notarized translation.
– It must be a PDF, JPG, PNG, or GIF file.
How do I submit the required documents?
To submit the required documents or update the information, sign in to Seller central, and in the banner at the top of the “Account Health” page, click “Submit new information”:
https://sellercentral.amazon.co.uk/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
We’re here to help
For more information on our requirements, go to “Amazon Services Europe Business Solutions Agreement”:
https://sellercentral.amazon.co.uk/gp/help/201190440
If you have questions about our policies or the required information, you can contact us:
https://sellercentral.amazon.co.uk/cu/contact-us
What happens if I do not send the required information?
If we do not receive the required information within 90 days of the original notification, your account will be permanently deactivated.
Has your account been deactivated in error?
If you believe that there has been an error, go to the banner at the top of the “Account Health” page in Seller Central, click “Reactivate your account,” and submit an explanation:
https://sellercentral.amazon.co.uk/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
Your explanation should include the following information:
– How your account has not violated section 3 of the Amazon Services Europe Business Solutions Agreement
– Evidence that shows that your account complies with section 3 of the Amazon Services Europe Business Solutions Agreement
To view your account performance, select “Account Health” on the home screen of the Amazon Seller app on your iOS or Android device, or go to the “Account Health” page in Seller Central:
https://sellercentral.amazon.co.uk/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
The “Account Health” page shows how well your account is performing against the performance metrics and policies required to sell on Amazon.
– Download the Amazon Seller app for iOS:
https://itunes.apple.com/gb/app/amazon-seller/id794141485
– Download the Amazon Seller app for Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amazon.sellermobile.android&hl=en_GB
Sincerely,