Fehler 8541 - Erscheint bei Artikel dessen Titel ich ändern möchte
Zu meinem Problem 8541: Ich würde gerne den Titel von ein paar Produkten ändern, die ich Online gelistet habe. Das ist aber leider nicht möglich, weil diese Fehlermeldung erscheint. Den Support habe ich angeschrieben/angerufen und jedes mal wird mir gesagt, dass ich den Artikel löschen und 24h warten soll. Mittlerweile habe ich sogar 1 Woche gewartet und dennoch kommt andauernd die Fehlermeldung und das der neue Titel mit dem alten Titel in Konflikt steht.
Kann man ein Artikel also nur einmal hochladen?
Fehler 8541 - Erscheint bei Artikel dessen Titel ich ändern möchte
Zu meinem Problem 8541: Ich würde gerne den Titel von ein paar Produkten ändern, die ich Online gelistet habe. Das ist aber leider nicht möglich, weil diese Fehlermeldung erscheint. Den Support habe ich angeschrieben/angerufen und jedes mal wird mir gesagt, dass ich den Artikel löschen und 24h warten soll. Mittlerweile habe ich sogar 1 Woche gewartet und dennoch kommt andauernd die Fehlermeldung und das der neue Titel mit dem alten Titel in Konflikt steht.
Kann man ein Artikel also nur einmal hochladen?
14 replies
Seller_AtQrivXaLKFKz
Vorab erstmal, warum reagiert der Amazon Support nicht auf meine Anliegen? Auf Fragen oder Anliegen wird kaum geantwortet, es erscheint mir eher, als würde mir eine KI Antworten. Denn auf speziellere Fragen kommen keine Antworten, sondern nur Antworten die allgemein gehalten werden.
Seller_C8XxwTXrjLw11
Also bei frischen Konten ohne Brandregistry hast du oft nicht sehr lange die Schreibrechte für den Artikel, auch wenn du den selbst angelegt hast.
Wie hast du den Artikel gelöscht? Du solltest ihn mit dem InventoryFileLoader löschen. Und nach 24 neuanlegen, vorzugsweise auch mit Flatfile.
Klappt das nicht, kannst du versuchen immer ein paar buchstaben der Titels zu löschen, also normal im Backend und zu speichern. Und dann 15 min Warten und wieder ein Paar löschen - Danach solltest du in der Lage sein die Änderungen vorzunehmen.
Seller_C8XxwTXrjLw11
Diese Frage darf hier nicht gestellt werden - wenn man nicht irgendwann in der Klapse landen will :) Zielführend ist es, die Frage so kurz und präzise zu stellen wie nur möglich. Ansonsten muss man selbst rechechieren und lernen.
Seller_AtQrivXaLKFKz
Yes. But in the meantime it has worked by itself.
Seller_rMl5YA3AZSVeQ
Ok. Dealing with error 8541 is... hard. Even if you are brand registered.
From my experience, when you get this error, you have to accept the amazon suggestion. After that, open a case and ask for the change. They must accept because the brand owner is the winning contributor. And it works, normally...
BUT, you may get an answer saying something like this " we can't accept the change because the ASIN .... is owned by Amazon Retail..."
When this happens, pray!
You have to talk with them by phone (request a call) and explain that YOU are the brand owner not THEM. If you are lucky, the change will be made. If not....well, you know...
Seller_AtQrivXaLKFKz
I really appreciate your help, thank you very much.
Yes, I find it strange that my questions are not really being answered. The solutions suggested by the support team don't help me either. And I try to explain this to them politely, but unfortunately I don't get any good answers back.
Now it's working (after 1-2 weeks)
Seller_iV1h3P4MdmSGJ
I've been dealing with the same issue for more than a week already. i added a product listing for the first time and listed it under "generic" because my brand wasn't registered by amazon yet. After listing the product the first time, i wanted to change the pictures, bullet points, description, etc.. and when i made my changes and applied them a few times, nothing changed. so i went and contacted support about the issue, and i was told that i should delete the listing and the product, wait 24 hours, and relist it again. I did what they asked, and after trying to relist it the error 8541 started to show up, In the meantime, another case was accepted and my brand was accepted in the Amazon's Brand registry. Now, when i try to relist the item either generic or with the brand name, nothing is accepted! it always gives me the 8541 error that the product i'm trying to list contradicts with the previous ASIN that i already deleted. i can't change the EAN code, of course, because it was printed on 500 pcs of product that were sent to amazon's warehouses. The EAN code was given to me by GS1 Germany and i provided amazon with the certificate of ownership generated by GS1. all i wanted was to change a few things in the listing. please if anyone can help it'll be highly appreciated! Especially amazon's support
Seller_AtQrivXaLKFKz
I honestly don't know how to handle this problem. I've had this kind of issue maybe 3 or 4 times in a row, and the support team has told me exactly the same thing as they told you. Nothing works. Every time this error occurs, I wait 1-2 weeks and then it works without problems.
You have to pray, because you can't do anything different.
Seller_rMl5YA3AZSVeQ
Once you have a SKU listed as a generic It is almost impossible to change the brand name. If you can contact with Brand Registry and you are very lucky, you may perform the change from "generic" to your brand, but as I said, you have to be very very lucky.
Most of the times you will have to create a new SKU with a new EAN in order to list with your brand. That means you have to perform a inventory removal, relabel your 500 units with the new EAN (under your brand), relist and send again to Amazon.
I learned this in the hard way. And yes, it is painful.